Denizci Toplum

Yükleniyor...

Denizci Toplum

Denizci Toplum

T ü r k D e n i z c i l i k K ü l t ü r ü H a r e k e t i

Kanuni’nin 1522’de Rodos’a Düzenlediği Seferin Kara Güzergahı ve Deniz Rotası, Ahşap Üzerine Deri Kullanılarak Betimlendi.

17340Kanuni’nin 1522’de Rodos’a Düzenlediği Seferin Kara Güzergahı ve Deniz Rotası, Ahşap Üzerine Deri Kullanılarak Betimlendi.

Muğla Olgunlaşma Enstitüsünde görevli el sanatları deri işleme usta öğreticisi Gülhasret Tunç ve el sanatları resim öğretmeni Nilgün Karatopraklı, Kanuni Sultan Süleyman’ın 1522 yılında düzenlendiği Rodos seferi güzergahını ahşap üzerine deri gereç kullanarak betimledi.

Hazırlanan yapıtta, Rodos’un Osmanlı egemenliğine geçmesi için Muğla’ya gelen Kanuni Sultan Süleyman’ın kullandığı güzergah, konaklama alanları, cami, han, köprü, sarnıç gibi Osmanlı yapıları betimlenirken; seferin deniz bölümünde yer alan gemilere de yer verilerek, tarihi sefer yorumlandı.

Yatağan’ın Bozüyük Mahallesi’nden başlayan sefer hazırlığının Marmaris’e kadar olan güzergahındaki ayrıntılara Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ) Tarih Bölümü akademisyenleri de katkı verdi.

Karatopraklı: Belge niteliğinde bir yapıt

Rodos seferinin 500. yıl dönümünün yapıtını gerçekleşmesine esin verdiğini vurgulayan deri işleme usta öğreticisi Tunç, “Kanuni’nin sefer öncesi Muğla güzergahında ordusunun istirahat edebilmesi için otağını kurduğu alanlardan, Rodos’a kadar kuşatmayı da içine alan bölümü, fethin 500. yılında sanatsal bir çalışmayla günümüze taşımak istedik.” dedi.

Çalışmanın hem bir tasarım hem de bütün alanların orijinal yerlerinde gösterilmesi nedeniyle bir belge niteliğinde olduğunu dile getiren Karatopraklı, bu kapsamda Muğla’ya önemli bir yapıt kazandırdıklarını ifade etti.

.

aa.com.tr

.

aa.com.tr

.

aa.com.tr

Üç haftada ortaya çıkan yapıtın üretim aşamalarını Karatopraklı şöyle aktardı: “Ahşap üzerine orijinal hayvan derisi oyularak güzergah işlendi. Bütün çizimler, deriler bıçakla oyulup, suyla ıslatılarak kesilen yerlerde oyuklar açıldı. Ayakkabı boyasıyla doldurulan bu noktalarda yanık etkisi bırakıldı. Bu çalışma bittikten sonra tasarımın boyama aşaması başladı. Önce deri boyaması yapıldı. Deniz kısmı boyamasında özel teknikler kullanılarak deriye bal mumu sürüp akrilik yapıldı. Ahşap deriyle olan görselin birleştirilmesi için özel bir boyama yapıldı. Kara için daha koyu, deniz için daha hafif bir renk kullandım.”

Muğla’nın kent kültürüne ve turizmine katkı verecek bir sanat yapıtı ortaya koydukları için Tunç ve Karatopraklı’yı tebrik eden Muğla Olgunlaşma Enstitüsü Müdürü Mehmet Keleş, projeye destek veren Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi akademisyenlerine de teşekkürlerini bildirdi.

(Kaynak: aa.com.tr)

-->