Dominik Drygas'ın 'Akış' Başlıklı Sergisi, Monako Yat Show'daki Sanlorezo Salonu'nda Açıldı.
Bu yıl 33. kez düzenlenen Monaco Yacht Show'da Sanlorenzo Med yat firmasına ayrılan 'Sanlorezo Salonu', Polonyalı sanatçı Dominik Drygas'ın 'Akış' (F...
Yükleniyor...
Japon sanatçı Hokusai’nin 72 yaşında gerçekleştirdiği “Dev Dalga” dünya sanat tarihinde kendine önemli bir yer edinmiş önemli bir yapıt.
Japon edebiyatı doktora öğrencisi ve araştırmacı Tkasasagi tvit hesabından yayınladığı bir bilgisel ile sanatçının 33, 44 ve 46 yaşlarından çizdiği erken dönem örnekleri üzerindeb yaptığı karşılaştırmayla bu başyapıtın gelişim aşamalarını gözler önüne seriyor.
“Kanagava Açıklarında Dev Dalga” (yaklaşık – 1826-1833)
Japonya’nın Edo Dönemi içinde çizilen Dev Dalga, Hokusai’nin 1829 ve 1833 yılları arasında yayımlanan “Fuji’nin 26 Görünümü” adlı yapıtta ilk baskı olarak yer aldı. “Dev Dalga”, günümüzde Hokusai’nin en önemli çalışması olmakla birlikte Japon sanatının dünyada en tanınan yapıtı olma unvanına sahip .
“Sonbaharda Enoşima” (1797)
Yapıt, Kanagava kentinin kıyısından açığında denizde seyir yapmakta olan üç tekneyi tehdit eden büyük bir dalgayı betimliyor. Eleştirmenler tarafından bir tsunami dalgası ya da boyutlarını fazlasıyla aşmış azgın bir dalga olabileceği tartışılan bu dalganın çerçevelediği betimin arka planda Fuji dağı tüm görkemi ile yükseliyor.
“Kanagava’nın Açıklarından Honmoku’nun Görünümü” (1803)
Ancak bu resim, sanatçının ilk defa çizdiği bir desen değil. Tkasasagi’nin twitlerinde de gösterildiği üzere Hokusai, dalgalara resimlerinde bir ana öğe olarak yer vermeye 33 yaşında başlıyor. 1797 yılında “Söğüt Ağacının İplikleri” adlı dizisinde yer alan ahşap baskı üzerine gerçekleştirilmiş “Sonbaharda Enoşima” adlı yapıtı, Hokusai’nin yaşamı içinde çizdiği benzer anlatımı aktaran diğer iki yapıtla eşleştirildiğinde “Dev Dalga”nın evrimini açıkca gösteriyor.
“Dalgalarla Boğuşan Hızlı Kargo Tekneleri” (1805)
1803 yılında Hokusai, “Kanagava’nın Açıklarından Honmoku’nun Görünümü” adlı yapıtında dalga çukuru içinde seyir yapmaya çalışan tekneyi, hemen üzerinde yükselen dalga ile betimliyor. Bu resimden iki yıl sonra dalgalarla mücadele eden hızlı kargo gemilerini betimlediği resmi çiziyor. Öncü olarak görülebilecek bu her iki çalışmada da, konuya eklemlenen tüm öğeler, fırtınanın ortasında kalmış olarak yer alırken; ikincisinde sahnenin sol tarafında yer alan tepeli dalga betimine geri dönüyor.
İkinci görsel incelendiğinde; ünlü “Dev Dalga”yı anımsatmasına karşın, ayrıntılardaki ve renk kullanımındaki sade yaklaşım biçimi ve Fuji Dağının – soldaki ikonik resimden farklı olarak – çizilmediği görülüyor.
(Kaynak: designboom.com)